Aku mahu kembali.

Thursday, August 4, 2016

Assalamualaikum w.b.t.

..........

Dua tahun ya, macam tu je ia berlalu. Last sekali aku update blog pada 25 June 2014. Dua tahun dah berlalu. Tapi tak tahu kenapa hari ni, aku macam mendapat satu 'epiphany' untuk kembali menulis. Aku tau banyak kali jugak aku cuba nak buat 'comeback' dalam blog. Dan akhirnya terkubur macam tu jugak. Untuk 'comeback' yang kali ni, entah lah, kita tengok lah macam mana. Aku tak boleh nak samakan masa dulu dan masa sekarang. Masa dulu aku student lagi, life memang boring sikit. Ada je masa nak buat blog kalau boring2 duduk dalam bilik dorm. Sekarang dah lain, 6 tahun dah aku tinggalkan student life. Dah kerja, dah ada anak bini. Masa memang terhad sikit. Even blog reviu movie aku pun dah bersarang. Mungkin aku dah takkan aktifkan lagi blog tu kot. Kalau boleh nak fokus pada blog ni. So lepas ni kalau nak review movie pun aku akan post kat blog ni. Senang sikit.

Kalau ikut pengalaman aku menulis di blog, aku memang tak ramai follower. Dan aku tahu tak ramai pun nak ambik tahu dan baca bebelan2 aku ni. Tapi dah nama pun passion menulis. Kadang2 kita menulis bukan sebab nak orang baca. Menulis ni bagus untuk kesihatan jugak. Ye lah, dari sudut psikologi kita boleh memotivasikan diri dengan mengambil pengajaran dari cerita yang kita tulis ni. Harap lepas ni aku akan terus menulis sampai bila2. Memang dah lama kalau ikutkan aku tinggalkan bidang menulis ni. Padahal menulis tu senang, mudah. Tapi semua tu kata-kata dari mulut je. Nak start menulis tu payah jugak. Apa yang seronoknya tulis kat blog ni, mula2 aku tak tau apa nak tulis. Tapi bila dah mula menaip, susah pulak nak berhenti. Apa yang aku fikir nak tulis, belum tentu sama dengan apa yang aku tulis.

In shaa Allah, lepas ni aku akan tulis benda2 yang aku minat. Movies, isu semasa dan pasal JDT. Haha. Ya, minat aku pada movies belum pernah terpadam lagi. Tapi sekarang dah jarang dah tengok movie kat wayang. Kalau dulu sebulan tu mau 5-6 kali aku pegi wayang. Itu kalau dulu lah. Sekarang ni bukan apa, movie merepek2. Aku lagi suka tunggu movie tu keluar kat tv. Tu pun bila keluar bukan tengok pon. Kalau masa movie trailer keluar, bukan main seronok rasa macam nak tengok. Tapi bila dah keluar wayang, rasa malas pulak. Sebab aku tau dah takde keistimewaan lagi dah tengok movie sekarang. Mungkin sebab aku dah besar kot, dulu masa kecik2 excited sentiasa bila tengok movie. Cuma sekarang kalau keluar movie dari comic book, haaa yang tu memang aku tengok kat wayang. Aku ni pulak jenis kalau keluar movie comic book, aku akan tengok masa hari first movie tu open, kecuali X-Men, dah jelak aku dengan movie macam tu. Marvel, DC, Star Wars, ni lah antara movie2 wajib untuk aku tengok kat wayang. Even animation dari Disney pun kekadang masuk dalam kategori wajib tengok ni. Bukan ape, feel tengok movie2 macam ni lain macam sikit.

Kalau nak cerita pasal isu semasa pulak, malas nak jugak nak fikir. Isu sekarang pun same macam movie, merepek2. Lagi2 kalau pasal politik, jadi down terus satu hari. Mungkin aku akan cerita isu2 dalam kehidupan seharian aku kot. Sekarang kan dah kahwin, anak dah satu. So mungkin banyak lah cerita2 yang boleh dikongsikan. Aku pun sekarang happy je dengan anak bini aku. Aku ni bukan jenis yang ramai kawan. Jarang lepak2 kat luar atau buat aktiviti dengan member2. Isteri aku tu lah satu2 nya kawan baik aku. Apa yang kitorang buat semuanya bersama. Tambah pulak dengan anak sorang yang comel dan keletah. Ada je lah aktiviti kitorang setiap hari.

Satu lagi minat aku yang boleh lah dikatakan since 2013, adalah pasukan JDT. Hahaha. Ya, aku pun fan since 2013. Tapi bagi aku takde masalah pun. Takkan kita nak halang minat orang kan. Aku pun sedar aku ni bukan lah kaki bola sangat. EPL pun layan game2 penting dari M.U. je. Tu pun jarang sangat. Tapi kalau bab JDT, memang aku layan. Entah, rasa seronok pulak. Macam2 berita ada pasal JDT. Kalau ada match live memang aku tak lepaskan nak tengok. Kalau ada match kat area Klang Valley, tiket mahal pun sanggup bayar. Kekadang rasa macam nak je balik duduk kat Johor, so boleh tengok match JDT setiap minggu. Semua pasal JDT lah aku suka. Dan aku tak kisah pun kalau orang nak kata aku ni poyo ke, gelabah lebih, tak minat bola pun nak cerita pasal bola, ikut suka lah orang nak kata apa. Asal kan aku ada minat. Minat aku ni menggambarkan diri aku. Aku pulak tak suka nak melaga2kan orang atau kutuk team2 bola yang lain. Bagi aku orang gaduh pasal bola ni orang yang tak matang. Bola je kot, kenapa sampai nak bermusuh? Gaduh2 manja tu lain lah, tapi dengan kawan2. Dulu aku layan jugak page2 troll dalam Facebook. Tapi bila makin lama, makin sakit hati, malas dah nak follow. Hidup makin ceria lagi ada lah. Haha.

Semalam aku baru lepas tengok movie Suicide Squad. Mungkin pada post akan datang aku akan buat review sikit pasal movie ni kot. Lama betul tak buat review movie. Banyak movie2 favorite aku yang ku terlepas untuk buat review. Tapi bagi aku, untuk tahun ni, Captain America : Civil War memang movie top first aku. Sampai dua kali aku tengok kat wayang. Tak sabar nak tunggu Blu-Ray, nak repeat tengok lagi. Batman v Superman pulak bukannya aku tak suka, tapi bagi aku cerita tu boleh diperbaiki lagi. Masih jauh sebenarnya DC nak mengikut jejak langkah Marvel dalam menghasilkan cinematic universe. Malangnya, superhero2 dari DC lagi legend dan epic berbanding Marvel. Ah, aku borak pasal movie lagi. Ni lah jadinya kalau dah minat.

Fuhh, panjang jugak aku taip. Ingatkan tadi takde ape nak diceritakan. Ni pun baru sikit, kalau diberi peluang aku akan menulis lagi. Kepada yang baca post aku ni, teruslah berikan sokongan kepada aku ya. Hidup ni kita tak perlu nak kutuk-mengutuk atau merendahkan orang lain. Kan lebih bagus kalau kita sama2 naikkan diri masing2. Semuanya untuk kita dan masa depan anak2 kita jugak. Dunia ni penuh dengan percintaan, jangan kotorkannya dengan kebencian remeh. Jadi sama2 lah kita berdoa supaya kita sesama manusia boleh membantu antara satu sama lain. Be a better person for a better tomorrow. In shaa Allah. Geralupaperoger.
..........


2 comments

  1. Ass Wr Wb, Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU YOSHI yg dari singapur tentan Pesugihan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk menarik dana Hibah Melalui ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti dan mendapat hasil tarikan RM.347.000 Ringgit, kini saya kembali indon membeli rumah dan mobil walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Jika Anda Ingin Di Bantu Ritual Pesugihan Hubungi 0852=8584=7477 Atau [klik] AHLI PESUGIHAN TANPA TUMBAL
    KEAMPUHAN RITUAL AKI RUSLAN SALEH
    1.Penarikan Dana Hibah Melalui Bank Ghaib
    2.Penarikan Uang Melalui Mustika
    3.Ritual Angka Tembus Togel/Lotrey
    4.Jimat Pelaris Usaha DLL
    Dan Masih Banyak Lagi, AKI RUSLAN SALEH Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, mohon di bantu share ya indahnya berbagi, Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete

 

Isteri Saya Distributor Shaklee

Bahan Bacaan