Luke Cage - Superhero klasik Marvel di Netflix

Thursday, August 11, 2016


Assalamualaikum w.b.t.
..........

Marvel Studios sekali lagi muncul dengan superhero terbaru mereka. Tetapi superhero ini bukanlah ditayangkan di pawagam seperti Iron Man dan Captain America. Superhero ini menjadi watak utama dalam ceritanya yang bakal ditayangkan di Netflix dengan 13 episod secara serentak. Selain dari Luke Cage, Marvel Studios / Netflix sebelum ini pernah menayangkan produk mereka yang lain iaitu Daredevil Season 1, Jessica Jones Season 1 dan Daredevil Season 2. Dan mereka juga sedang menjalankan penggambaran Iron Fist Season 1 yang akan ditayangkan tahun hadapan. Ada sebab sebenarnya kenapa Marvel Studios menayangkan keempat-empat superhero mereka ini di Netflix. Ini kerana tahun hadapan juga, keempat-empat superhero ini akan bergabung tenaga dalam mini siri The Defenders. Lebih kurang macam The Avengers tapi ni versi Netflix punya.

Kalau ikut reputasi, Marvel Studios belum pernah mengecewakan lagi peminatnya. Well, belum pernah betul2 mengecewakan walaupun ada jugak beberapa isu kontroversi. Aku pulak memang kaki layan movie-movie dari Marvel Studios atau boleh jugak aku cakap aku layan Marvel Cinematic Universe. Dari filem-filemnya, sampai ke siri TV hinggat ke One-Shot semua aku layan. Aku agak tertarik kerana Marvel mampu membikin Cinematic Universenya sendiri di mana setiap cerita atau siri tv saling berkaitan antara satu sama lain. Contoh untuk Luke Cage, cerita ini wujud dalam masa yang sama dengan Iron Man, Captain America mahupun apa2 lagi watak yang terbabit dalam MCU ini. Aku rasa mesti ramai yang dah tahu pasal hal ni.

Sejak dari Daredevil Season 1, Marvel Studios sekali lagi berjaya mencipta francais yang kali ini melalui TV internet. Sekarang Marvel sudah ada 4 medium untuk MCU iaitu filem, TV, TV internet dan komik. Dan untuk medium TV internet iaitu melalui Netflix, Marvel sangat cemerlang. Siapa yang tak pernah tonton Daredevil dan Jessica Jones, amatlah digalakkan jika anda peminat Marvel ataupun superhero. Tapi berbeza dengan filem, penceritaan melalui medium ini agak gelap dan brutal. Walaubagaimanapun itulah satu perbezaan yang cuba dibawa Marvel!

Watak Luke Cage yang dimainkan oleh Mike Colter ni sebenarnya sudah pun diperkenalkan terlebih dahulu dalam Jessica Jones. Kalau ikut comic Luke Cage ni adalah suami Jessica dan mereka pernah dapat anak. Tapi aku tak tahu lagi sama ada Jessica akan membuat penampilan dalam Luke Cage ataupun tidak. Luke Cage juga ada nama superheronya sendiri iaitu Power Man. Dia mempunyai kulit yang sangat kebal dan kekuatan yang luar biasa. Dengan penambahan karakter Luke Cage sebagai superhero ini telah menambahkan koleksi superhero live action Marvel. Nampaknya Marvel memang makin menjadi2 untuk merealisasikan komiknya sebagai live action! Lepas ni kita boleh tengok Iron Fist yang bakal dilakonkan oleh Phil Jones dari Game of Thrones pula! Dan tak mustahil pada masa-masa akan datang kita akan disajikan dengan pelbagai lagi superhero terkenal dari Marvel.

Ada banyak perkara yang tak berapa jelas mengenai cerita Luke Cage ini. Apa yang aku tahu, ianya merupakan kesinambungan perjalanan hidup Luke Cage selepas insiden yang berlaku dalam siri TV Jessica Jones. Dalam cerita ini kita akan dihidangkan serba sedikit sejarah silam Luke Cage dan bagaimana dia boleh mendapat power kebal sedemikian. Dan apa yang menarik, macam mana cerita ini akan dikaitkan dengan Daredevil, Jessica Jones dan Iron Fist? Adakah kita dapat melihat plot2 kecil yang membawa kepada penceritaan The Defenders pada tahun depan? Adakah akan terdapat cameo2 dari MCU dalam cerita ini? Itu semua kita akan tahu pada bulan 30 September depan dengan 13 episod ditayangkan secara serentak.

Sebelum itu, updates dari berita Marvel Studios, trailer Doctor Strange yang dilakonkan oleh Benedict Cumberbatch telah pun dikeluarkan dan ini membuatkan ramai yang tidak sabar menunggu filem ini keluar November tahun ini. Brie Larson pula telah dinamakan sebagai pelakon yang akan menerajui watak Captain Marvel yang akan ditayangkan pada 2019. Captain Marvel bakal menjadi superhero wanita Marvel yang pertama yang mempunyai filemnya sendiri. Come on Marvel, filem Black Widow please. The Tinkerer pula confirm merupakan salah satu villain dalam filem Spider-Man : Homecoming selain dari The Vulture. Marvel juga telah umumkan Ghost Rider akan muncul dalam siri TV Agents of S.H.I.E.L.D. tetapi bukan Johnny Blaze 'Ghost Rider' tetapi Robbie Reyes 'Ghost Rider'. Itu lah serba sedikit updates dunia Marvel Cinematic Universe. Aku sekarang hidup dalam zaman kegemilangan comic book movie. Ini membuatkan aku sangat2 gembira. Dan harap Marvel akan mengeluarkan produk2 yang lebih berkualiti. Ok lah, geralupaperoger.

..........

1 comment

  1. Ass Wr Wb, Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU YOSHI yg dari singapur tentan Pesugihan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk menarik dana Hibah Melalui ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti dan mendapat hasil tarikan RM.347.000 Ringgit, kini saya kembali indon membeli rumah dan mobil walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia, sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Jika Anda Ingin Di Bantu Ritual Pesugihan Hubungi 0852=8584=7477 Atau [klik] AHLI PESUGIHAN TANPA TUMBAL
    KEAMPUHAN RITUAL AKI RUSLAN SALEH
    1.Penarikan Dana Hibah Melalui Bank Ghaib
    2.Penarikan Uang Melalui Mustika
    3.Ritual Angka Tembus Togel/Lotrey
    4.Jimat Pelaris Usaha DLL
    Dan Masih Banyak Lagi, AKI RUSLAN SALEH Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, mohon di bantu share ya indahnya berbagi, Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete

 

Isteri Saya Distributor Shaklee

Bahan Bacaan